joi, 17 martie 2011

Reabilitarea Mariei Magdalina


Fără măhramă
Reabilitarea Mariei Magdalina

1:1 ♦ Citez ce spunea Domnul Isus despre Maria Magdalina:
„Dacă a turnat acest mir pe trupul Meu, ea a facut lucrul acesta în vederea pregatirii Mele pentru îngropare. Adevarat va spun ca ori unde va fi propovaduita Evanghelia aceasta, în toată lumea, se va spune şi ce a făcut femeia aceasta, spre pomenirea ei” (Matei 26:12-13).

1:2 ♦ Şi cum a fost ea pomenită? S-au spus vrute şi nevrute, adevăruri combinate cu neadevăruri.
Au apărut tot felul de scrieri despre Maria Magdalina, precum că ea a fost cea prinsă în preacurvie, şi că nu are nici o legătură de rudenie cu Marta şi Lazăr; au aparut multe zvonuri si au aparut chiar cărţi, iar mai nou, a apărut o aşa-zisă „evanghelie” a Mariei Magdalina şi... un aşa-zis „manuscris” al ei. Din acel „manuscris fantomă” se zvoneşte că ar fi trăit cu Isus în concubinaj sau chiar casatoriţi legitim.
În felul acesta se distorsionează în mod vădit imaginea Mariei Magdalina, şi inclusiv imaginea Mântuitorului.
Dacă Biblia nu zice nimic despre starea civilă a Domnului Isus, iată că s-au găsit unii care au inventat nişte papirusuri găsite, şi au născocit tot felul de povestiri ciudate, unde alături de Maria Magdalina este inclus şi Domnul.
Cine a citit povestea Mariei Magdalina şi manuscrisul fantomă, ce au apărut pe internet/broşuri/cărţi/reviste, a observat că acolo este vorba de un Isus închipuit şi fals, şi de o femeie deasemeni închipuită şi falsă (mă refer la cei ce au studiat Biblia în mod temeinic), ori au fost induşi în eroare, rămînînd în memoria lor o credinţă falsă, făurindu-şi o imagine ireală despre Mântuitor (mă refer la cei care nu s-au străduit a studia Biblia).

1:3 ♦ În toate sursele pe care le-am amintit, printre multe alte minciuni, este una gogonată precum că Maria Magdalina ar proveni dintr-o altă familie decît cea unde este inclusă Marta şi Lazăr.
Dacă Maria Magdalina nu era sora Martei şi a lui Lazăr, cine era oare? care era relaţia ei vis-a-vis de Domnul?
În capitolul 8 din Ioan este menţionată o femeie prinsă în preacurvie; De unde ştim c-ar fi vorba de Maria Magdalina? Eu văd că de nicăieri.
Referitor la Maria Magdalina si femeia prinsa in preacurvie, nu exista absolut nici o legatura directa. Nu există nici o dovadă Biblică.

1:4 ♦ Cred că este cazul ca Maria Magdalina să cunoască măcar acum, în vremea de pe urmă, reabilitarea.
Şi mai cred că a rezistat prea mult (aproape 2000 ani) acuzarea c-ar fi fost o păcătoasă.
Mai mult decît atît, ea a fost ruptă de familia ei în toate predicile teologilor vestiţi; şi aşa a rămas în ochii şi în mintea credincioşilor.
A sosit momentul să i se facă dreptate măcar post-mortem.

1:5 ♦ Maria Magdalina nu este femeia prinsă în preacurvie. În versetele din „Ioan 8:1-11” nu se găseşte nici o dovadă c-ar fi vorba despre ea.
Haideţi să citim versetele împreună!
1. Isus S-a dus la muntele Maslinilor.
2. Dar disdedimineata, a venit din nou in Templu; si tot norodul a venit la El. El a sezut jos, si-i invata.
3. Atunci carturarii si Fariseii I-au adus o femeie prinsa in preacurvie. Au pus-o in mijlocul norodului,
4. si au zis lui Isus: Invatatorule, femeia aceasta a fost prinsa chiar cand savarsea preacurvia.
5. Moise, in Lege, ne-a poruncit sa ucidem cu pietre pe astfel de femei: Tu dar ce zici?
6. Spuneau lucrul acesta ca sa-l ispiteasca si sa-l poata invinui. Dar Isus S-a plecat in jos, si scria cu degetul pe pamant.
7. Fiindca ei nu incetau sa-l intrebe, El S-a ridicat in sus, si le-a zis: Cine dintre voi este fara pacat, sa arunce cel dintai cu piatra in ea.
8. Apoi S-a plecat iaras, si scria cu degetul pe pamant.
9. Cand au auzit ei cuvintele acestea, s-au simtit mustrati de cugetul lor, si au iesit afara, unul cate unul, incepand dela cei mai batrani, pana la cei din urma. Si Isus a ramas singur cu femeia, care statea in mijloc.
10. Atunci S-a ridicat in sus; si, cand n-a mai vazut pe nimeni decat pe femeie, Isus i-a zis: Femeie, unde sunt parasii tai? Nimeni nu te-a osandit?
11. Nimeni, Doamne, I-a raspuns ea. Si Isus i-a zis: Nici Eu nu te osandesc. Du-te, si sa nu mai pacatuiesti.

1:6 ♦ Vreau să-l văd pe acela care poate să dovedească că în aceste versete ar fi vorba de Maria Magdalina! Şi măcar că nu este nici o dovadă, totuşi în adunări de toate culorile se proopovăduieşte că ea ar fi fost femeia prinsă în preacurvie.
Ce uşor este a arunca vina asupra cuiva, fără nici o dovadă, iar noroadele să creadă această minciună fără a cerceta...
Maria Magdalina este prezentă în preajma lui Isus, începînd de la vindecarea ei pînă la învierea Domnului.
Şi dacă eu am deschis un caz de reabilitare, înseamnă că am simţit îndemnul de renovare a imaginii Mariei Magdalina.
De ce am simţit aşa ceva? pentru că nimeni n-o băgat de seamă, şi nimeni din teologii lumii n-o ţinut cont de reparaţia care i s-o făcut.

1:7 ♦ Iată că au trecut aproape 2000 ani, şi Maria Magdalina tot aşa este văzută, cum era înainte de a primi iertarea de la Domnul. Adică este văzută exact aşa cum Fariseul Simon leprosul a gîndit despre ea. Citez din „Matei 26:6”.
„Fariseul, care-L poftise [pe Domnul], si-a zis: Omul acesta, daca ar fi un prooroc, ar sti cine si ce fel de femeie este [Maria Magdalina] cea care se atinge de el: ca este o pacatoasa” (a se vedea şi Luca 7:39).

1:8 ♦ Şi dacă fariseul a zis aşa, imaginaţia celor din preajmă a luat-o razna, şi imediat s-a făcut legătura cu femeia prinsă în preacurvie. Şi a rămas eroarea asta înţepenită aşa de atîtea viacuri.
Dar la vesetul 48, Domnul a zis femeii: „Iertate îţi sunt pacatele!”
Eu nu ştiu dacă fariseul a băgat de seamă, dar din predicile de la amvoane (de atunci şi pînă acum), se constată că nimeni nu a dat importanţă acestei decizii radicale pe care a hotărît-o Domnul.
Acum ar fi cazul s-o clintim (eroarea) şi s-o demontăm din predicile şi discuţiile noastre. De prea mult timp se umbreşte imaginea adevărată a Mariei Magdalina.

1:9 ♦ Ce-ar trebui ca Maria Magdalina să fie reabilitată? Nimic. Absolut nimic.
Păi dacă Domnul i-a iertat păcatele, mai poate fi ea o păcătoasă? Nu! Ea a fost o păcătoasă, dar din momentul iertării păcatelor ei, apare reabilitarea pentru veşnicie.
Parte dintre cei care încearcă să judece în mod rigid, încă mai consideră ca fiind o păcătoasă, măcar că Domnul a iertat-o. Se aşează ei mai presus de Domnul, zicînd că de la momentul iertării (cît o mai fi trăit), ar mai fi continuat să păcătuiască... iar în clipa morţii n-o mai iertat-o nimeni.
Mentalitatea asta, măcar că s-a menţinut de atîta timp, este incorectă.

1:10 ♦ Domnul nu a specificat care/cîte păcate i-au fost iertate Mariei Magdalina. Nu a spus că I-ar fi iertat doar păcatele pe care le săvîrşise pînă la acel moment. Nici măcar nu i-a zis aşa cum îi recomandase femeii prinsă în preacurvie la „versetul 11” pe care-l repet: „Nici Eu nu te osândesc. Du-te, şi să nu mai păcătuieşti!”. Deci nu i-a zis aşa ceva. Ci a specificat că: „Pacatele ei, cari sunt multe, sunt iertate” (versetul 47).

Asta înseamnă că femeii prinsă în preacurvie îi iertase doar păcatul de care era acuzată. [În Biblie nu se specifică nimic, că Domnul i-ar fi iertat păcatele săvîrşite înainte de a fi prinsă în flagrant delict]. Iar pentru restul timpului, cît mai avea de trăit, femeia trebuia să respecte recomandarea de a nu mai păcătui.

1:11 ♦ Pe cînd în cazul Mariei Magdalina, ea căpătase iertarea tuturor păcatelor săvîrşite atît înainte de apariţia deciziei, cît şi cele de după decizie. Domnul nu a specificat care, sau cîte, păcate îi sînt iertate. De unde rezultă că toate păcatele ei au fost iertate în momentul acela; atît cele săvîrşite cît şi cele pe care urma să le mai săvîrşească după aceea, măcar că ea nu a fost conştientă de acest amănunt.
În felul acesta, imaginea şi demnitatea ei a fost reabilitată pentru totdeauna.
Oricît s-ar abţine un om, fie bărbat, fie femeie, nu se poate să nu păcătuiască. Şi nu cred că Maria Magdalina a făcut excepţie. Poate că a păcătuit din neştiinţă, ori din nebăgare de seamă, sau din alte motive (nu neapărat în mod deliberat). „Păcatul pîndeşte la uşă; dorinţa lui se tine dupa tine” (Fac.4:7). Dar dacă toate păcatele i-au fost iertate, de ce să nu i se retragă acuzarea?

1:12 ♦ Dar mai bine să vedem ce s-a întîmplat în casă la Fariseul Simon leprosul.
„Luca 7”
36. Un Fariseu a rugat pe Isus sa manance la el. Isus a intrat in casa Fariseului, si a sezut la masa.
37. Si iata ca o femeie pacatoasa din cetate a aflat ca El era la masa in casa Fariseului: a adus un vas de alabastru cu mir mirositor,
38. si statea inapoi langa picioarele lui Isus si plangea. Apoi a inceput sa-i stropeasca picioarele cu lacramile ei, si sa le stearga cu parul capului ei; le saruta mult, si le ungea cu mir.
39. Cand a vazut lucrul acesta, Fariseul, care-l poftise, si-a zis: Omul acesta, daca ar fi un prooroc, ar sti cine si ce fel de femeie este [Maria Magdalina] cea care se atinge de el: ca este o pacatoasa.
44. Apoi [Isus] S-a intors spre femeie, si a zis lui Simon: Vezi tu pe femeia aceasta? Am intrat in casa ta, si nu Mi-ai dat apa pentru spalat picioarele; dar ea Mi-a stropit picioarele cu lacramile ei, si Mi le-a sters cu parul capului ei.
45. Tu nu Mi-ai dat sarutare; dar ea, de cand am intrat, n-a incetat sa-Mi sarute picioarele.
46. Capul nu Mi l-ai uns cu untdelemn; dar ea Mi-a uns picioarele cu mir.
47. De aceea iti spun: Pacatele ei, cari sunt multe, sunt iertate; caci a iubit mult. Dar cui i se iarta putin, iubeste putin.
48. Apoi a zis femeii: „Iertate iti sunt pacatele!”

1:13 ♦ Am găsit în alte capitole din Biblie următoarele versete:
„Intre ele era Maria Magdalina, Maria, mama lui Iacov si a lui Iose, si mama fiilor lui Zebedei” (Mat.27:56). Aici fiind vorba despre două femei.
„Una din ele era Maria, zisa Magdalina, din care iesisera sapte draci” (Luc.8:2). Cealaltă Marie era mama lui Iacov si a lui Iose, si mama fiilor lui Zebedei.
„Marta avea o sora numita Maria, care s-a asezat jos la picioarele Domnului, si asculta cuvintele Lui” (Luc.10:39).
„Maria a luat un litru cu mir de nard curat, de mare pret, a uns picioarele lui Isus, si I-a sters picioarele cu parul ei; si s-a umplut casa de mirosul mirului” (Ioan.12:3).

1:14 ♦ Hai să vedem unde se petrece evenimentul! În Betania.
→Ioan 12:1. „Cu sase zile inainte de Paste, Isus a venit in Betania, unde era Lazar, care fusese mort, si pe care il inviase din morti”.
→Matei 26: 6. „Cand era Isus in Betania, in casa lui Simon leprosul”
→Marcu 14:3. „Pe cand sedea Isus la masa, in Betania, in casa lui Simon leprosul”
→Luca 7:37. „Si iata ca o femeie pacatoasa din cetate a aflat ca El era la masa in casa Fariseului”

1:15 ♦ Betania era cetatea în care se desfăşura evenimentul cu vasul de alabastru.
Dar locul/casa din cetate nu era a Martei şi a lui Lazăr, ci era a Fariseului Simon Leprosul.
„Ioan 12:1” specifică cetatea (Betania), nicidecum locul/casa.
Adică a precizat faptul că în Betania se aflau şi Marta cu Lazăr.
Matei, Marcu şi Luca specifică locul/casa.

1:16 ♦ În concluzie Maria (Magdalina) era aceea care a uns pe Domnul cu mir, si I-a sters picioarele cu parul ei, si Lazar cel bolnav era fratele ei. (Ioan.11:2)
De ce Magdalina?
Pe Maria Magdalina de fapt o chema doar Maria. Dar pentru că erau multe Marii pe acolo, i s-o mai adăugat şi un fel de poreclă pentru a fi mai uşor identificată. Şi pentru că ea locuise un timp în ţinutul Magdala, a căpătat din start pseudonimul Magdalina.
De aceea Ioan s-a simţit dator şi el să specifice care dintre Marii a folosit *alabastrul* atunci. Numai că el a omis să-i mai zică şi Magdalina. Pentru el era important doar cum s-a comportat acea Marie, nu alta.
Eu sînt convins că dacă erau două situaţii asemănătoare, Ioan ar fi specificat că şi o altă Marie ar fi procedat la fel. Dar n-a specificat, dînd exemplu doar despre singura Marie care a îndrăznit să facă ceva ce nu se mai făcuse pînă atunci niciodată.

1:17 ♦ Să vedem acum alte versete unde se aduce în discuţie prezenţa Mariei Magdalina:
„Multi din Iudei venisera la Marta si Maria, ca sa le mangaie pentru moartea fratelui lor”. (Ioan.11:19)
„Cand a auzit Marta ca vine Isus, I-a iesit inainte; iar Maria sedea in casa”. (Ioan.11:20)
„Dupace a spus aceste vorbe, s-a dus si a chemat in taina pe soru-sa Maria, si i-a zis: A venit Invatatorul si te cheama” (Ioan.11:28).
„Maria, cum a auzit, s-a sculat iute, si s-a dus la El” (Ioan.11:29).
„Iudeii, cari erau cu Maria in casa si o mangaiau, cand au vazut-o sculandu-se iute si iesind afara, au mers dupa ea, caci ziceau: „Se duce la mormant, ca sa planga acolo” (Ioan.11:31).
„Maria, cand a ajuns unde era Isus, si L-a vazut, s-a aruncat la picioarele Lui, si I-a zis: „Doamne, daca ai fi fost aici, n-ar fi murit fratele meu” (Ioan.11:32).
„Multi din Iudeii, cari venisera la Maria, cand au vazut ce a facut Isus, au crezut in El” (Ioan.11:45).
„Maria Magdalina si cealalta Marie erau acolo, si sedeau in fata mormantului”. (Mat.27:61)
„La sfarsitul zilei Sabatului, cand incepea sa se lumineze in spre ziua dintai a saptamanii, Maria Magdalina si cealalta Marie au venit sa vada mormantul”. (Mat.28:1)
„Acolo erau si niste femei, cari priveau de departe. Printre ele erau Maria Magdalina, Maria, mama lui Iacov cel mic si a lui Iose”, si Salome, (Marc.15:40)
„Maria Magdalina si Maria, mama lui Iose, se uitau unde-l puneau”. (Marc.15:47)
„Dupa ce a trecut ziua Sabatului, Maria Magdalina, Maria, mama lui Iacov, si Salome, au cumparat miresme, ca sa se duca sa unga trupul lui Isus”. (Marc.16:1)
„Cele ce au spus aceste lucruri apostolilor, erau: Maria Magdalina, Ioana, Maria, mama lui Iacov, si celelalte, cari erau impreuna cu ele”. (Luc.24:10)
„Langa crucea lui Isus, statea mama Lui si sora mamei Lui, Maria, nevasta lui Clopa, si Maria Magdalina” (Ioan.19:25).
„In ziua dintai a saptamanii, Maria Magdalina s-a dus disdedimineata la mormant, pe cand era inca intunerec; si a vazut ca piatra fusese luata de pe mormant” (Ioan.20:1).
„Dar Maria sedea afara langa mormant, si plangea. Pe cand plangea s-a plecat sa se uite in mormant” (Ioan.20:11).
„Maria Magdalina s-a dus, si a vestit ucenicilor ca a vazut pe Domnul, si ca i-a spus aceste lucruri”. (Ioan.20:18)

1:18 ♦ Repetăm cîteva versete ca să ţinem minte despre care Marie este vorba.
•„Marta avea o sora numita Maria, care s-a asezat jos la picioarele Domnului, si asculta cuvintele Lui” (Luc.10:39)
•„Maria a luat un litru cu mir de nard curat, de mare pret, a uns picioarele lui Isus, si I-a sters picioarele cu parul ei; si s-a umplut casa de mirosul mirului” (Ioan.12:3)
•„Maria era aceea care a uns pe Domnul cu mir, si I-a sters picioarele cu parul ei, si Lazar cel bolnav era fratele ei” (Ioan.11:2)
•„Maria, zisa Magdalina, din care iesisera sapte draci” (Luc.8:2)

1:19 ♦ Din toate versetele citate se pot desprinde următoarele concluzii:
→Maria Magdalina fusese o păcătoasă din care Domnul scosese 7 draci, dar nu era femeia prinsă în preacurvie. Cel puţin lipsesc dovezile în acest sens.
→Maria Magdalina nu a fost nevasta Domnului Isus Hristos, şi nici nu a trăit în concubinaj cu EL. Biblia nu specifică nimic despre asemenea amănunte.
→Maria Magdalina este sora Martei şi a lui Lazăr (cel înviat din morţi după 4 zile).
→Maria Magdalina este iertată de păcatele ei, şi reabilitată;
Iar tot ce s-a scris/spus despre ea în predici şi în cărţi/broşuri pînă acum este o continuare a mentalităţii fariseice de atunci ce s-a propagat în mentalitatea teologilor de azi, care din comoditate nu se obosesc să cerceteze Scripturile, predicînd după ureche o minciună, în locul adevărului.

1:20 ♦ Ca sa nu existe nici o confuzie, si sa nu se poticneasca nimeni de distanta mare intre Magdala si Betania, trebuie de stiut ca pe vremea aceea nu erau masini ca acuma, dar erau camile si cai, ce se puteau folosi pentru a strabate asemenea traseu. Si nu vad ce ar fi impiedicat-o pe Maria Magdalina sa ajunga in Betania pentru a scapa de cei 7 draci.
Mai mult decat atat, ea venea la rude in Betania. Venea la sora si la fratele ei (Marta si Lazar).

1:21 ♦ Avand in vedere ca unii cititori nu se obosesc a verifica in Biblie sa vada corectitudinea argumentelor mele, vreau sa vedeti alte exemple Biblice de comportare a unor fosti posedati demonic.
Ce faceau femeile tamaduite de duhuri rele? cum ar fi Ioana, Suzana si multe altele, printre care si Maria Magdalina. Mergeau impreuna cu Domnul si cu ucenicii, si-i ajutau cu ce aveau. Asa scrie in Luca 8:1-3. De ce? Asa se simteau ele recunoscatoare.
Pina si soacra lui Petru, dupa ce au lasat-o frigurile s-a sculat îndată şi a început să le slujească (Luca 4:39).
Orbii care şi-au căpătat vederea, au lasat totul şi au mers după EL (Matei 20:34).
Îndată orbul şi-a căpătat vederea şi a mers pe drum după Isus (Marcu 10:52).
Numaidecât, orbul şi-a căpătat vederea şi a mers după Isus (Luca18:43).

1:22 ♦ Ce a facut indracitul posedat de o legiune de demoni dupa vindecare? „Oamenii au venit şi au găsit pe omul din care ieşiseră dracii şezând la picioarele lui Isus“ (Luca 8:35).
Unde şedea fostul indracit? la picioarele lui Isus.
Ce facea Maria Magdalina in casa fariseului Simon Leprosul? “S-a asezat jos la picioarele Domnului” (Luca 10:39).
Si Domnul zice, referitor la Maria Magdalina ca şi-a ales partea cea bună, care nu i se va lua (Luca 10:42). De ce nu referitor la o alta Marie? Pentru ca doar Maria Magdalina era aceea care a uns pe Domnul cu mir, si I-a sters picioarele cu parul ei, si Lazar cel bolnav era fratele ei (Ioan.11:2). De unde rezulta ca si Marta era sora ei, mai ales ca este scris: „Marta avea o sora numita Maria, care s-a asezat jos la picioarele Domnului” (Luca 10:39).

1:23 ♦ Eu cred ca este suficient de clar ca nu alta Marie l-a uns pe Domnul cu mir, ci chiar Maria Magdalina sora Martei si a lui Lazar.
Iar daca chiar se doreste a demonstra contrariul argumentării mele, invit pe cei ce vor sa combata logica mea, sa aduca dovezi Biblice incontestabile prin care sa dovedeasca ca nu Maria Magdalina ar fi uns pe Domnul cu mir de nard curat, si ca ea n-ar fi sora Martei si a lui Lazar.

1:24 ♦ Si daca Domnul zice: „păcatele ei, care sunt multe, sunt iertate; căci a iubit mult” (Luca 7:47), nu a spus pentru ca a curvit mult. Si a continuat: „Iertate iti sunt pacatele!” (vers. 48).
Care pacate au fost iertate? cele multe. Nu se refera doar la cele infaptuite pana la data respectiva.
Spre deosebire de femeia prinsa in preacurvie, Mariei Magdalina i-au fost iertate toate pacatele, inclusiv cele pe care urma sa le mai infaptuiasca cit mai avea de trait.
Femeii prinsa in preacurvie i s-a iertat doar fapta de care a fost acuzata. Altfel Domnul nu i-ar fi spus: „Du-te, şi să nu mai păcătuieşti” (Ioan 8:11).

1:25 ♦ Atîta timp cît nu se poate demonstra contrariul argumentării mele, Maria Magdalina este izbăvită de toate păcatele ei şi rămîne sora Martei şi a lui Lazăr, şi este imposibil a fi femeia prinsă în preacurvie. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu