sâmbătă, 19 martie 2011

Legea şi Harul


Fără măhramăLegea şi Harul

Culegere de Valentin Trifan 17.08.2006


1* Fariseii si Învatatorii Legii au zadarnicit planul lui Dumnezeu (Luca 7:30)


2* Vai de voi invatatori ai Legii! Pentru ca voi ati pus mâna pe cheia cunostintei: nici voi na-ţi intrat, iar pe cei care voiau sa intre, i-ati impiedicat sa intre (Luca11:52).  Povatuitori orbi, care strecurati ţântarul si înghiţiţi cămila... Serpi, pui de napârci! Cum veti scapa de pedeapsa gheenei? (Matei 23:24 si 33)  


3* Conform Harului, adica a Noului Legamânt, unde Legile lui Dumnezeu sunt scrise in minte si puse in inima, toti oameni il vor cunoaste, fara sa fie invatati in acest sens (Evrei 8:10-12 si 10:16-18  Ieremia 31:33-34).


4* Preotii fac slujbe zilnice aducând aceleasi jertfe care niciodata nu pot sterge pacatele (Evrei 10:10).


5* Un nou legamânt a marturisit ca cel dintâi este vechi si a imbatrânit si-i aproape de pierire (Evrei 8:13).


6* Este cu neputinta ca sângele taurilor si a ţapilor sa stearga pacatele, ele sunt jertfe care niciodata nu pot sterge pacatele (Evrei 10:4 si 11).


7* Legea nu a facut nimic desavârsit, astfel ca se pune in loc o nadejde mai buna prin care ne apropiem de Dumnezeu (Evrei 7:19).


8* Daca Legamântul dintii ar fi fost fara cusur n-ar mai fi fost vorba sa fie inlocuit cu altul (Evrei 8:7).


9* Nimeni nu este socotit neprihanit prin faptele Legii (Galateni 2:16).


10* Puterea pacatului este Legea (1Corinteni 15 :56).


11* Daca sunteti calauziti de Duhul, nu mai sunteti sub Lege (Galateni 2:18).


12* Nu s-a dat nici o Lege care sa poata da viata si neprihanirea (Galateni 3:21).


13* Legea aduce mânie... Unde nu este Lege nu este nici încălcare de Lege (Romani 4:15).


14* Toti cei ce se bizuiesc pe faptele legii sânt sub blestem, iar cei blestemati sânt nimiciti (Galateni 3:10 Psalm 37:22).


15* Legea nu este facuta pentru cel neprihanit (1Timotei 1:9).


16* ISUS HRISTOS este SFÂRSITUL  LEGII (Romani 10:4).


17* Pacatul nu este tinut in seama câtă vreme nu este o lege (Romani 5:13).


18* Pacatul nu va mai stapâni asupra voastra pentru ca nu mai sunteti sub Lege ci sub Har (Romani 6:14).


19* Daca Legea a venit ca sa se inmulteasca gresala, tot asa a venit si Harul sa stapâneasca, dând neprihanirea, ca sa avem viata vesnica prin Isus Hristos Domnul nostru (Romani 5:20-21).


20* Toti cei ce se bizuiesc pe faptele Legii sunt blestemati. Nimeni nu este socotit neprihanit inaintea lui Dumnezeu prin Lege. Cei ce se bizuiesc pe credinta sunt binecuvântati. Cel neprihanit prin credinţă v-a trăi. Legea nu se intemeiaza pe credinta (Galateni 3:9-12).


21* Cine vrea sa fie socotit neprihanit prin Lege, se desparte de Hristos si cade de sub Har (Galateni 5:4).


22* Zapisul cu poruncile care stateau impotriva noastra a fost sters (Coloseni 2:14).


23* Daca neprihanirea se căpăta prin Lege nu mai era nevoie de Jertfa lui Hristos (Galateni 2:21).


24* Legea Duhului de viaţă in Hristos Isus, m-a izbavit de Legea pacatului si a mortii (Romani 8:2).


25* Le-am dat legi care nu erau bune şi porunci prin care nu puteau să trăiască (Ezechiel 20:25).


26* Pacatul nu l-am cunoscut decât prin Lege. De pilda, n-as fi cunoscut Pofta daca Legea nu mi-ar fi spus „să nu poftesti”. Dar fara Lege pacatul este mort (Romani 7:7-8).


27* Odinioara, fiindca eram fără Lege trăiam, dar când a venit porunca, pacatul a inviat si eu am murit, si porunca care trebuia sa-mi de viata, mi-a pricinuit moartea (Romani 7:9-10).


28* Tot ce spune Legea, spune doar celor ce sânt sub lege (Romani 3:19) nicidecum celor de sub HAR.


29* Unii vor sa fie invatatori ai Legii si nu stiu nici ce spun nici ce urmaresc (1Timotei 1:7).


30* Duhul lui Dumnezeu l-am primit nu prin faptele Legii, ci prin auzirea credintei (Galateni 3:2).


31* Dumnezeu ne-a pecetluit si ne-a pus in inima arvuna Duhului (2Corinteni 1:22).


32* Dupa auzirea Cuvintului Adevarului am crezut in EL si am fost pecetluit cu Duhul Sfânt care fusese fagaduit (Efeseni 1:13).


33* Neprihanirea nu vine prin Lege. Am fost sub paza Legii si inchisi pentru credinta care trebuia sa fie descoperita. Suntem socotiti neprihaniti prin credinta (Galateni 3:21-24).


34* Neprihanirea dobândita prin credinta (Filipeni 3:9).


35* Prin Har suntem mântuiti (Efeseni2:5) nicidecum prin Lege.


36* Prin Har am fost mântuiti prin credinta. Aceasta nevenind de la noi. Este darul lui Dumnezeu. Nu prin fapte ca sa nu se laude nimeni (Efeseni 2:8-9).


37* Sutem socotiti neprihaniti prin credinta (Romani 5:1).


38* Neprihanirea pe care o da Dumnezeu fara Lege (Romani 3:21).


39* Darul fara plata venit in urma multor greseli, a adus hotarârea de iertare. Printr-o singura hotarâre de iertare, a venit pentru toti oameni o hotarâre de neprihanire care da viata (Romani 5:16 si 18).


40* ISUS HRISTOS s-a suit sus, a luat robia roaba si a dat daruri oamenilor (Efeseni4:8).


41* Nu mai sunt rob pentru ca sunt Fiu si daca sunt Fiu, sunt si Mosternitor prin Dumnezeu (Galateni 3:18).


42* Mostenirea nu vine din Lege ci din fagaduinta (Galateni 4:18).


43* Pecetea neprihaniri care se capata prin credinta (Romani 4:11).


44* Isus Cristos a nimicit moartea aducând la lumina viata si neputrezirea (2Timotei 1:10)


45* Isus Cristos traieste in mine (Galateni 2:20).


46* Dumnezeu era in Hristos impacând lumea cu sine netinându-le in socoteala  pacatele lor (2Corinteni 5:19).


47* Cei ce primesc in toata plinatatea Harul si darul neprihanirii vor domni in viata prin Acel Unul Singur care este Isus Hristos (Romani 5:17).


48* Eu iti sterg faradelegile pentru Mine si niciodata nu-Mi mai voi aduce aminte de pactele tale. Eu iti sterg faradelegea ca un nor, si pacatele ca o ceata. Intoarcete la Mine ca Eu te-am rascumparat (Isaia 43:22-24).


49* Voi pune legile Mele in inimile lor si le voi scrie in mintea lor si nu-Mi voi aduce aminte de pacatele lor nici de faradelegile lor (Ieremia 31:33-34).


50* Izbavit de sub puterea intunericului si stramutat in Imparatia Fiului Dragostei lui Dumnezeu (Coloseni 1:13).


51* In Domnul Isus Hristos avem SLOBOZENIA si apropierea de Dumnezeu cu incredere (Efeseni 3:12).


52* Domnul este Duhul si unde este Duhul acolo este si SLOBOZENIA   (2Corinteni 3:17).


53* LEGEA  SLOBOZENIEI (Iacov 2:12).


54* Sa ne purtam ca niste oameni slobozi, fara sa facem din slobozenie o haina a rautatii (1Petru 2:16).


55* Cine va ridica pira impotriva alesilor lui Dumnezeu? Dumnezeu este acela care-i socoteste neprihaniti. Cine-i va osândi? (Romani 8:33).


56* Dumnezeu are mila de cine vrea si impietreste pe cine vrea. Nu atârna nici de cine vrea, nici de cine alearga ci de Dumnezeu (Romani 9:16-18)


57* Frati mincinosi, furisati si strecurati printre noi ca sa pândeasca SLOBOZENIA pe care o avem in Hristos Isus cu gând ca sa ne reduca la robie (Galateni 2:4).


58* In Sulul Cărtii este scris despre Mine, vreau sa fac voia Ta Dumnezeule, si Legea Ta este în fundul inimi Mele (Evrei 10:7 Psalmul 40:7-8).


59* Adevarul ne face slobozi. Daca Fiul lui Domnezeu ne face slobozi atunci cu advarat suntem slobozi (Ioan 8:32 si 36).


60* Voi sunteti prietenii Mei, nu va mai numesc robi, v-am numit prieteni. Nu voi Ma-ţi ales pe Mine ci Eu v-am ales pe voi (Ioan 15:14-16).


61* Voi face din neprihanire o lege (Isaia 28:17).


62* Am fost chemati la slobozenie (Galateni 5:13).


63* Sântem izbaviti de lege (Romani 7:6).


64* Hristos ne-a izbavit ca sa fim SLOBOZI (Galateni 4:31).


65* Legea desavârsita care este LEGEA  SLOBOZENIEI (Iacov 1:25).


66* Nu-i nici o osândire pentru cei ce sunt in Hristos Isus (Romani 8:1).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu